راه های افزایش تمرکز و یادگیری

راه های افزایش تمرکز و یادگیری

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

اگر تا به حال انجام یک کار چالش برانگیز در مدرسه برایتان دشوار بوده است ، برای یک امتحان مهم مطالعه کرده اید ، یا زمانی را صرف یک پروژه سخت کرده اید ، ممکن است آرزو داشته باشید که می توانید توانایی تمرکز خود را افزایش دهید. تمرکز به تلاش ذهنی اشاره می کند که شما در حال کار بر روی آن هستید یا در حال یادگیری آن هستید. گاهی اوقات با محدوده توجه اشتباه می شود ، اما مدت زمان توجه به مدت زمانی است که می توانید روی چیزی تمرکز کنید. در این مطلب به بیان راه های افزایش تمرکز و یادگیری می پردازیم.

دامنه توجه و تمرکز می تواند به دلایل مختلفی متفاوت باشد. برخی از افراد به سختی می توانند حواس پرتی ها را تعیین کنند. سن و کمبود خواب می تواند بر تمرکز تأثیر بگذارد. بیشتر مردم با افزایش سن ، چیزها را راحت تر فراموش می کنند و کاهش تمرکز می تواند با از دست دادن حافظه همراه باشد. آسیب های سر یا مغز مانند ضربه مغزی و همچنین برخی شرایط بهداشت روانی نیز می تواند بر تمرکز تأثیر بگذارد.

وقتی تلاش می کنید تمرکز کنید اما نمی توانید به راحتی ناامید می شوید. این می تواند منجر به استرس و تحریک شود ، که تمرکز را بر روی آنچه شما در یک رویای دورتر نیاز دارید ، بیشتر می کند.

راه های افزایش تمرکز و یادگیری

ما همچنین برخی از شرایطی را بررسی می کنیم که می تواند بر تمرکز و مراحل انجام کار تأثیر بگذارد ، اگر تلاش برای افزایش تمرکز به تنهایی کمکی نمی کند. مغز خود را آموزش دهید. انجام انواع خاصی از بازی ها می تواند به شما در تمرکز بهتر کمک کند.

  • سودوکو
  • جدول کلمات متقاطع
  • شطرنج
  • جستجوی کلمات یا تقلا کردن
  • بازی های حافظه

نتایج یک مطالعه در سال 2015 بر روی 4،715 فرد بزرگسال نشان می دهد که صرف 15 دقیقه در روز ، 5 روز در هفته ، برای فعالیت های آموزشی مغز می تواند تأثیر زیادی بر تمرکز داشته باشد. بازی های آموزشی مغز همچنین می تواند به شما در تقویت حافظه کاری و کوتاه مدت و همچنین مهارت پردازش و حل مسئله کمک کند.

آموزش مغز می تواند برای کودکان نیز مفید باشد. یک پازل را با هم کامل کنید یا یک بازی حافظه انجام دهید. حتی رنگ آمیزی می تواند به بهبود تمرکز در کودکان یا بزرگسالان کمک کند. کودکان بزرگتر ممکن است از صفحات رنگ آمیزی دقیق تری مانند صفحات رنگ آمیزی بزرگسالان لذت ببرند.

اثرات بازی های آموزشی مغز ممکن است برای افراد مسن مهم باشد ، زیرا حافظه و تمرکز اغلب با افزایش سن کاهش می یابد. تحقیقات از 2014 منبع معتبر که شامل 2832 فرد مسن بود ، پس از 10 سال شرکت کنندگان را پیگیری کردند. افراد مسن که بین 10 تا 14 جلسه آموزش شناختی را گذرانده بودند ، مهارت های شناختی ، حافظه و پردازش را بهبود بخشیدند. پس از 10 سال ، اکثریت شرکت کنندگان در مطالعه گزارش کردند که می توانند فعالیتهای روزانه خود را حداقل به همان خوبی که در ابتدای آزمایش انجام می دادند ، اگر نه بهتر ، انجام دهند.

بازهای آموزشی برای تقویت حافظه و یادگیری موثرند؟

بازی های مغزی ممکن است تنها نوع بازی هایی نباشند که می توانند به بهبود تمرکز کمک کنند. تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که بازی های ویدئویی می تواند به افزایش تمرکز کمک کند. مطالعه ای که در سال 2018 روی 29 نفر انجام شد ، شواهدی را نشان داد که نشان می دهد یک ساعت بازی می تواند به بهبود توجه انتخابی بصری (VSA) کمک کند. VSA به توانایی شما در تمرکز بر یک کار خاص اشاره می کند در حالی که حواس پرتی های اطراف خود را نادیده می گیرید.

این مطالعه به دلیل اندازه کوچک آن محدود بود ، بنابراین این یافته ها قطعی نیستند. این مطالعه همچنین مشخص نکرد که این افزایش VSA چقدر طول کشیده است. نویسندگان مطالعه ، تحقیقات بعدی را برای ادامه بررسی نحوه بازی های ویدئویی می توانند به افزایش فعالیت مغز و افزایش تمرکز توصیه کنند. یک منبع معتبر در سال 2017 چند مطالعه را بررسی کرد که تأثیر بازی های ویدئویی بر عملکرد شناختی را بررسی می کرد. نتایج بررسی نشان می دهد انجام بازی های ویدئویی ممکن است منجر به تغییرات مختلفی در مغز شود ، از جمله افزایش توجه و تمرکز.

این بررسی چندین محدودیت داشت ، از جمله این واقعیت که مطالعات بر موضوعات بسیار متفاوتی از جمله اعتیاد به بازی های ویدئویی و اثرات احتمالی بازی های ویدئویی خشونت آمیز متمرکز بود. مطالعاتی که به طور خاص برای کشف مزایای بازی های ویدئویی طراحی شده است می تواند به حمایت از این یافته ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من